۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

#ایران -عجیب ترین روستای صخره ای دنیا در ایران – کرمان اهالی روستای میمند هنوز از لباس های محلی خاصی برای پوشش خود استفاده می کنند

عجیب ترین روستای صخره ای دنیا در ایران – کرمان
اهالی روستای میمند هنوز از لباس های محلی خاصی برای پوشش خود استفاده می کنند روستای میمند هفتمین مکان فرهنگی، طبیعی، تاریخی در جهان شناخته شده و جایزه مرکوری را نیز دریافت کرده است. (قسمت سوم )
کارشناسان باستان شناسی معتقدند که در زمان اشکانیان، جمعیت قابل توجهی از کوچ نشینان به اجبار یکجانشین شدند که آن هم به خاطر یورش های بی امان راهزنان و اقوامی بود که شباهت زیادی به بربرها داشتند. در آن دوران، دخمه کوه ها امن ترین مکان برای کوچ نشنیان بود و به این خاطر اولین ساکنان میمند، به دخمه نشینی و کیچه سازی روی آوردند.
فرضیه سوم که درواقع جنجالی ترین فرضیه در مورد میمند است می گوید این روستا قدمتی بین ۸ تا ۱۳ هزار سال دارد! در برخی کیچه ها حکاکی هایی کشف شده است؛ نقوشی که انسان های بدوی را در حال شکار با ابزار و وسایل اولیه به تصویر می کشد. برخی از کارشناسان باستان شناسی با توجه به این نقوش معتقدند که انسان هایی در عصر و زمانه شکار، این دخمه های مسکونی را در دل کوه ایجاد کرده اند آنها از دل تاریخ آمده اند! ردپای تاریخ در میمند
اهالی روستای میمند هنوز از لباس های محلی خاصی برای پوشش خود استفاده می کنند. لباس هایی که بی شباهت با پوشش مردمان زمان ساسانیان و اشکانیان نیست. «گویش میمندی ها ساسانی است.
روستای میمند هفتمین مکان فرهنگی، طبیعی، تاریخی در جهان شناخته شده و جایزه مرکوری را نیز دریافت کرده است. جایزه ملینا مرکوری جایزه ای است که از سوی دولت یونان و با همکاری یونسکو به آثاری اهدا می شود که دارای شرایط و ضوابط فرهنگی، تاریخی و طبیعی منحصر به فرد باشد. معیشت مردم این روستا همچنان بر پایه دامداری است. هرچند این اواخر به خاطر سفر گردشگران به این منطقه، عده ای از روستاییان در کنار دامداری، صنایع دستی شان را به مشتریان ارائه می دهند و این تازه ترین منبع کسب درآمد مردم این روستاست.
********* 

آدرس كانال تلگرام : http://telegram.me/CampaignActivistsTeachers
آدرس گوگل پلاس : https://plus.google.com/u/0/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر