۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

#ایران -عجیب ترین روستای صخره ای دنیا در ایران – کرمان روستای میمند هفتمین مکان فرهنگی، طبیعی، تاریخی در جهان شناخته شده و جایزه مرکوری را نیز دریافت کرده است. آنها از دل تاریخ آمده اند! (قسمت چهارم )

عجیب ترین روستای صخره ای دنیا در ایران – کرمان
روستای میمند هفتمین مکان فرهنگی، طبیعی، تاریخی در جهان شناخته شده و جایزه مرکوری را نیز دریافت کرده است. آنها از دل تاریخ آمده اند! (قسمت چهارم  )
معادله های باستانی و پیچیده میمند
شکی نیست که کیچه های میمند با ابزار اولیه ساخته شده و دست کن است. با این وجود در میمند، معماهای حل نشده زیادی وجود دارد که یکی از آن ها مربوط می شود به چگونگی ساخت این خانه های کوهی. «تا به حال هیچ ابزاری در روستای میمند کشف نشده است که نشان بدهد با آن ابزار، این دخمه های سنگی حفر شده است. اما بی شک با تیشه های آهنگی مخصوص این دخمه های سنگی ایجاد شده اند. کارشناسان از نوع حفاری ها دریافته اند که علاوه بر تیشه، پیشینیان، قلم های آهنی تیزی در سنگ ها فرو می کرده اند و بعد از شکستن تخته سنگ های بزرگ با تیشه (درست مانند روش هایی که امروزه برای شکستن سنگ استفاده می شود البته معدنچیان این کار را با مته های برقی انجام می دهند) سنگ های شکسته را از دل کوه خارج می کردند.
آنها از دل تاریخ آمده اند!
این کار، بسیار سخت و طاقت فرسا بوده، کارشناسان تخمین زده اند که ساخت هر کیچه با دستگاه های پیشرفته امروزی هفته ها کار شبانه روزی می طلبد. حالا تصور کنید ۲۵۶۰ اتاق ۳ در ۴ و حتی بزرگتر که هرکدام ارتفاعی نزدیک به ۲ متر دارد را در آن عصر و زمانه، پیشینیان مان چگونه ساخته اند
 *****
آدرس كانال تلگرام : http://telegram.me/CampaignActivistsTeachers
آدرس گوگل پلاس : https://plus.google.com/u/0/
@SamanehSaberi        آي دي تلگرام :
تويت : @soudabehrezaza 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر