۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

ایران -عجیب ترین روستای صخره ای دنیا در ایران – کرمان روستای ۱۳ هزار ساله! مفقود شده درتونل پرپیج وخم زمان (قسمت دوم )

عجیب ترین روستای صخره ای دنیا در ایران – کرمان
روستای ۱۳ هزار ساله! مفقود شده درتونل پرپیج وخم زمان (قسمت دوم ) 

روستای ۱۳ هزار ساله!
واقعیتش را بخواهید، سرگذشت این روستای چند هزار ساله در تونل پر پیچ و خم زمان مفقود شده است. باستان شناسان کنجکاوانه به دنبال حلقه گمشده میمند در کتاب اسرارآمیز تاریخ هستند. در کاوش هایی که دی ماه ۹۳ انجام شد کشفیات باستان شناسی تا حدودی توانسته این کنجکاوی را رفع کند تا کارشناسان در چند فرضیه قریب به یقین باستانی در مورد میمند به توافق برسند.
مسوول بررسی های ویژه بر سنگ نگاره های میمند، در مورد زمان پدید آمدن این روستا می گوید: «سه فرضیه در مورد قدمت میمند مطرح است که به ترتیب هرکدام با قوت و یقین بیشتری همراه است. اولین فرضیه می گوید که میمند را «مادها» ساخته اند، در قرون هشتم و هفتم قبل از میلاد مسیح (ع)، ضامن این فرضیه حجاری ها، نوع معماری و سبک خاص و رایج زندگی در این روستاست.
حجاری های روی سنگ ها به خوبی نشان می دهند که قوم باستانی ساکن این روستا «مهرپرست» بوده اند و کوه ها برای آنها نماد جاودانگی بود. آیین و عقاید باستانی آدم هایی که هزاران سال پیش در این روستا می زیستند و باور آنها به تقدیس کوهها باعث شد که آنها سکونتگاه های اینچنینی بسازند و این گونه زندگی کنند.

فرضیه دوم، میمند را متعلق به زمان اشکانیان می داند، به قرون دوم و سوم پیش از میلاد. معتقدان به این فرضیه می گویند که کوج نشنیان زمانه اشکانیان، میمند را ساخته اند. نقاط قوت این فرضیه، سفال هایی است که از این دوران در کیچه ها کشف شده است و همینطور آغل هایی که در هر کیچه وجود دارد.
*******
آدرس كانال تلگرام : http://telegram.me/CampaignActivistsTeachers
آدرس گوگل پلاس : https://plus.google.com/u/0/
@SamanehSaberi        آي دي تلگرام :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر