۱۳۹۴ آذر ۲۷, جمعه

#ايران -گفتگو باخانم فریده علیزاده همسر آقای بداقی با جمعی ازمادران پارک لاله جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۳۰ اوت ۲۰۱۳

گفتگو باخانم فریده علیزاده همسر آقای بداقی با جمعی ازمادران پارک لاله
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۳۰ اوت ۲۰۱۳

بعد از پیمودن مسافتی طولانی در یکی از جنوبی ترین مناطق تهران، به منزل آقای رسول بداغی رسیدیم. خانم علیزاده همراه مادرشان با رویی باز پذیرای مادران شدند. دو دختر دوقلوی او با چهره دوست داشتنی در منزل بازی می کردند.

در مورد دلیل دستگیری رسول بداغی پرسیدیم، خانم علیزاده گفتند که رسول بداغی در کانون صنفی معلمان عضو بودند. برای رفع مشکلاتی که برای معلمان پیش می آمد تلاش می کرد.

او را در 10 شهریور 1388 دستگیر کردند . به او 18 اتهام زدند که یکی اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و سر زدن به خانواده های زندانی بوده است.

آقای بداغی همراه با دیگر اعضای کانون صنفی معلمان، قبل از دستگیری برای بهبود وضعیت و شرایط معلمان و کارمندان آموزش و پرورش بسیار تلاش می کرد و از کارهای اشتباه مسئولین کشور انتقاد می کرد. به دلیل اینکه انتقادها و اعتراضاتشان را در رسانه های داخلی درج نمی کردند آنان بالاجبار برای اطلاع رسانی و رساندن صدای معلمان با رسانه های خارجی مصاحبه می کردند. او در رابطه با پرونده ای که برای فرزاد کمانگیر درست کرده بودند خیلی فعالیت کرد تا حقیقت را برملا کنند و نگذارند که حقی پایمال شود ولی متاسفانه با دستگیری نتوانستند به فعالیتشان در مورد فرزاد کمانگر ادامه دهند و از اعدام ایشان بسیار متاثر شدند . با اینکه تمامی فعالیت های رسول بداغی قانونی بوده ولی بعد از دستگیری حکم اخراج او را بعد از 20 سال کار در آموزش و پرورش به او دادند و در این شرایط سخت، خانواده را بیشتر تحت فشار قرار دادند.

آقای بداغی در طی این چهارسالی که در زندان هستند تاکنون به او مرخصی نداده اند و فقط حدود دو هفته پیش او را برای برای معالجه "سردرد" به بیمارستان آوردند ولی تا ساعت ملاقات نشده زود او را به داخل زندان برگرداندند، او را دوباره با تلاش همکاران و خانواده برای مدت یک هفته با شرایط شدیدا امنیتی، در بیمارستان سینا بستری کردند، سه سرباز تمام وقت با ایشان بودند. پزشکان بعد از معاینه گفته اند به یکی از مهره های پشت گردنشان فشار آمده و برای همان سردرد دارند و برای رفع آن یک سری ورزش دادند تا مشکل برطرف شود ولی بعد از بازگشت به زندان هنوز ایشان از سردرد شدید رنج می برند. در ضمن نصف بیشتر هزینه معالجه ایشان را از خانواده گرفتند.

خانم فروزان علیزاده اعتراض داشتند که در این شرایط بد اقتصادی وقتی کسی را می گیرند به خانواده او بسیار فشار می آید، از گرانی ها بسیار شاکی بودند، می گفتند وقتی شرایط ما ایرانی ها اینقدر سخت است و زندگی به دشواری می گذرد، مسئولین چرا درآمد کشور را صرف کمک به کشورهای هم پیمان با جمهوری اسلامی می کنند و مردم را در شرایط سخت تری قرار می دهند.

زندگی بر آنان بسیار سخت می گذرد، دختر بزرگش مجبور است در مرکز شهر تهران به کلاس های مختلف برود به دلیل اینکه باید مسافتی طولانی را طی کند خیلی اذیت می شود. از طرفی دو فرزند دوقلوی او امسال باید به کلاس اول بروند. روزهای ملاقات هم چون راه خیلی طولانی است، به همسر و فرزندانش بسیار سخت و مدت زمان طولانی می گذرد. می گفت برای ملاقات باید ساعت 7 صبح از منزل بیرون برویم و بازگشتمان اکثرا ساعت 4 بعداز ظهر است .
منزل آقای بداغی را با آرزوی آزادی زندانیان سیاسی و بویژه رسول بداغی ترک گفتیم.
جمعی از مادران پارک لاله ایران

 *******
#ایران #کمپین فعالین مدنی #سرتنگ #روستا #آموزگار #آشامیدنی #کمپین ـفعالین ـمدنی #برق #جاده #تلفن #کلاس #دانش آموزان #تخته سیاه #محروم #school #روستا #کلاس
# iran #faalinmadani #farhangian 
درآدرس تلگرامی کمپین فعالین مدنی مارا همراه باشيد 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر