۱۳۹۴ آذر ۱۸, چهارشنبه

#ايران -بیانیه شماره 1،کانون صنفی معلمان ایران درخصوص اعتصاب غذای محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان

بیانیه شماره 1،کانون صنفی معلمان ایران درخصوص اعتصاب غذای
 محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان

به نام خداوند جان وخرد
تمامی افرادی که محمود بهشتی را می شناسند همواره چند ویژگی بارز او را تحسین نموده اند. احترام به انسان ها، شهامت و اعتماد به نفس مثال زدنی، ظرافت در بیان، متانت، انتقاد پذیری و بارزترین آن ها عدالت طلبی و مقابله با هرگونه ظلم. به این ویژگی های پیشینی او می توان حرکت در مدار قانون که شاید به تجربیات 15 ساله ی کنشگری صنفی او باز می گردد و ملایمت در رفتار را نیز افزود.
اکنون مدتی است که این انسان شریف با اتهامات و حکم محکومیتی که هرگز سنخیتی با شیوه ی زیست او نداشته اند، در بند است و از این روست که زندان را بر نمی تابد. بهشتی به تعبیر خود انسان قانعی است و توان تطبیق خود با سخت ترین شرایط را دارد، اما آن چه را تاب تحمل ندارد روا داشتن ناروایی هاست. او پس از سال ها تلاش برای رفع بی عدالتی موجود در جامعه نسبت به معلمان، تلاش هایی که به ازاء آن برای خود هیچ نخواسته است، نصیبش حکمی شده است دور از عدالت، قانون وانصاف. با این حال با صراحت اعلام می نماید اگر جرمی مرتکب شده، حاضر به تحمل سنگین ترین مجازات ها برای آن هست، تنها زمانی که دادگاهی واقعی با رعایت الزامات قانونی برگزار گردد.
او این بار به تنهایی، در مسیری بس دشوار قدم نهاده است و با اراده ای پولادین، جسم نحیف تر از همیشه ی خود را به عنوان تنها امکان در اختیار، تقدیم مبارزه با بی عدالتی نموده است. خواسته ی ناممکنی را نیز مطرح ننموده است و تنها اجرای بی کم وکاست قوانین جاری کشور را می خواهد. توقف اجرای حکمی که شرایط قانونی محاکمه ای عادلانه در آن رعایت نشده تا زمان اعاده ی دادرسی در دادگاه صالح، علنی و با حضور هیئت منصفه. بهشتی ضد امنیت نبوده و بر ضد امنیت نیز عمل نکرده است، پس جایگاه رسیدگی به اتهامات او دادگاه انقلاب نیست. بهشتی سیاسی نبوده و سیاسی عمل نکرده است، اما اگر ضابطان و قاضیان، عمل او را سیاسی عنوان می کنند، لازم است ملزومات رسیدگی به چنین اتهامی را نیز فراهم آورند. در شرایطی که برای ساده ترین و متداول ترین اتهامات، وجود نماینده ی دادستان، اسناد و مدارک کافی، فرصت کافی برای استماع دفاعیات و حتی وجود وکیل مدافع برای دفاع، از ضروریات است؛ چگونه می توان اتهامی سیاسی و بالاتر از آن – به تعبیر آقایان – امنیتی را بدون حضور نماینده ی دادستان، بدون حضور وکیل و وجود کمترین فرصت برای دفاع،بدون حضور هیئت منصفه و تنها در ظرف پنج دقیقه، رسیدگی نموده و حکمی چنین سنگین صادر نمود.
کانون صنفی معلمان ایران (تهران):
نگرانی شدید خود را نسبت به در خطر بودن سلامتی و جان محمود بهشتی اعلام می دارد.
بی تردید مسئولیت این خسارت که تاکنون نیز بیش از توان جسمی بهشتی بوده است، برعهده ی کسانی است که در حدود سه ماه اخیر، ابتدا با بازداشت و سپس با اجرایی نمودن آن حکم ناعادلانه، ورود به چنین شرایطی را به او تحمیل نموده اند.
به رغم شیوه های گوناگونی که برای اعتراض و رفع بی توجهی به قانون در برگزاری دادگاه هایی این چنینی پیشنهاد می شود، همگان در باور به حقانیت خواسته ی محمود بهشتی، اشتراک نظر دارند.
آنان که صدای اعتراض خاموش بهشتی در هشت روز اول اعتصاب غذای او نشنیدند و کند و گاه بی تفاوت، از کنار آن گذشتند، اکنون صدای او را که از حنجره ی صدها انسان دیگر طنینی متفاوت وگسترده یافته است؛ بشنوند و پیش از آن که بیش از این دیر شود، اجرای این حکم را متوقف نمایند. بهشتی خواسته ای غیر قانونی، غیر عقلانی یا شاق ندارد، او چیزی را می خواهد که تمامی دستگاه های قضایی کشور ظاهراً برای آن بوجود آمده اند: عدالت.
ما شرمگین از ناتوانی خود در همراهی با اراده ی استوار محمود عزیز اعلام می داریم اگر گوش شنوایی وجود داشته است در این دوازده روز اصل خواسته ی مطرح شده را شنیده است و خود خواهانه از او می خواهیم به خاطر حفظ حضور همواره مغتنم خود در میان جامعه ی معلمان کشور، به خاطر سرگشتگی هاجر وار همسر فداکارش که هیچ روزنه ای را در این مدت برای رساندن صدای حق خواهی او فرو نمی گذارد، فرزندان عزیزی که با اعتراض و با سکوت خود، خروج از این شرایط را می طلبند، از حق شخصی خود مانند همیشه گذشت نموده، فرصت پیگیری در فضایی بدون نگرانی از خسارت های شدید جسمی به خود را برای همگان فراهم نماید.
کانون صنفی معلمان ایران(تهران) 94/9/15
ایران بیانیه کانون صنفی معلمان محمودبهشتی لنگرودی اعتراض خسارت قضایی اعتصاب غذا وکیل مدافع غیر قانونی اتهام رسیدگی امنیت دادستان مدارک نماینده  فداکار
درآدرس تلگرامی کمپین فعالین مدنی - فرهنگیان  مارا همراه باشيد 

********
#ایران #بیانیه #کانون صنفی معلمان #محمود_ بهشتی_ لنگروری #امنیت #دادستان #خسارت #قضایی #وکیل #قانونی  #اعتصاب _غذا #حق _خواهی #اجرای _حکم _ناعادلانه #انتقاد‍ ‍پذیری #مسئولیت #اتهام #عادلانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر