۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

#اييران -شغل هاي كاذب فروش ناخنگير ،لواشك توسط دانش آموزان در فرصت هايي كه بايد درس بخوانند و افت تحصيلي

شغل هاي كاذب فروش ناخنگير ،لواشك توسط دانش آموزان در فرصت هايي كه بايد 
درس بخوانند و افت تحصيلي



          دردانش آموزان, کارگران نظر بدهی نشر توسط:حقوق معلم و کارگر 4 ساعت قبل
حقوق معلم و کارگر – نبی الله باستان فارسانی
این روزها دست فروشی در متروی تهران یک شغل عادی و پذیرفته شده برای مسئولین است. وقتی وارد سالن های قطار می شوید انواع آدامس و چسب و جاکلیدی و ناخن گیر و نوشت افزار و لواشک و… برای فروش به شما عرضه می شود و متاسفانه در بسیاری از موارد نیز دانش آموزانی کیف به دوش در فرصت هایی که می بایست به درس و مطالعه و تکلیف مشغول باشند پای به این عرصه می گذارند. دانش آموزانی که آینده سازان مملکت نامیده شده اند. یکی از مهم ترین دلایل افت تحصیلی ورود دانش آموزان به بازار کار به ویژه شغل های کاذب است. این کودکان با فشار خانواده یا گاه زیر بار فشار اقتصادی مجبور به کار در فرصت هایی غیر از مدرسه می شوند و شب هنگام خسته به خانه برمی گردند و هر روز این تکرار و روزمرگی ادامه دارد.
گرچه زیر پوست بیشتر این شغل ها، فقر خودنمایی می کند ولی به تازگی شغل دیگری به جمع این ها افزوده شده که به نظر نمی رسد فقر و تنگدستی دلیل آن باشد. آرایش صورت و ابرو در واگن مخصوص بانوان شغلی است که هر مسافری آن را مشاهده می کند لبخندی تلخ بر لب می آورد.
شاید این افراد برای اینکه از زیر بار هزینه های مجوز کسب و کرایه مکان و آب و برق و گاز و… شانه خالی کنند، این نوع درآمد را برمی گزینند. ولی اگر به جوانب آن بیشتر بیندیشیم خواهیم دید که تبعات اجتماعی آن بسیار سنگین تر و شکننده تر از آن است که به راحتی همچون دیگر معضلات اجتماعی چشم ها را بسته و از کنار آن رد شویم.

به راستی مسئولیت ساماندهی این شغل ها که روز به روز بر آن ها افزوده می شود با کدام نهاد، ارگان یا سازمان است؟ چه کسانی پاسخگوی تخریب تدریجی زیربنای جامعه هستند؟ کدام مسئول، آینده دانش آموزان کارگر را تضمین می کند که دچار شکنندگی و افول نشوند؟
******
 #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران #سخت # وضعيت # معلمين# زنداني #زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش #تجمع #زندان # مصطفي كريم بيگي #ميلاد درويش #احضار #اوين #گيلان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر