۱۳۹۴ مهر ۱۹, یکشنبه

#ايران - كمپين فعالين مدني - وضعیت ناهنجارخرید و فروش کودکان کاردر تهران برای تکدی گری


وضعیت ناهنجارخرید و فروش کودکان کاردر تهران برای تکدی گری


کودکان کار در تهران بر اساس جنسیت و تجربه‌ای که دارند بین ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. این کودکان بی گناه را اغلب برای «تکدی‌گری» (گدایی) استفاده می کنند پدر و مادر این کودکان را به فامیل یا باندهای متکدی اجاره می‌دهند تا برای آن‌ها کار کنند. کودکان باید تا آخر شب مقدار مشخصی پول به خانه ببرند و گرنه به اجبار تن به کارهای دیگری می‌دهند.امیر حسین، ۱۳ ساله که یکی از این کودکان است، گفته: «من باید روزی ۴۰ هزار تومان کار کنم و برای پدرم ببرم و گرنه کتک می‌خورم و اجازه ندارم به خانه بروم.«خانواده این کودکان اگر بتوانند از صبح تا شب در سطح شهر پخش می‌شوند و دستفروشی و گدایی می‌کنند ، اگر هم نتوانند و معتاد باشند بچه‌های خود را برای بدست آوردن پول مواد به  متکدی‌ها اجاره می‌دهند «یکی از مشکلات غیرقابل تحمل این است که سوء استفاده‌های دیگری هم از این کودکان می‌شود، ازجمله  سوءاستفاده جنسی .

بر اساس مطالعات انجام شده در شهر تهران، ۲۱ درصد از کودکان خیابانی «تجربه رابطه جنسی داشته‌اند.»بر اساس آمار‌ها، هر کودک خیابانی دست‌کم یک تا دو سال در خیابان به‌سر می‌برد و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.
******
اعتصاب غذا # خشك  #محمود بهشتي لنگرودي # سخنگوي #كانون 
 #صنفي # معلمين #اعتراض # اجرايي  #ن حكم ناعادلانه # #ایران #تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #خرمشهر #لرستان #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران #سخت # وضعيت # معلمين# زنداني #زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر