۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

#ايران - درگذشت ‫‏خواننده مردمی و ‫‏سلطان ‫‏موزیک ‫‏پاپ ایران ‏ویگن دردریان

درگذشت ‏خواننده مردمی و ‏سلطان ‏موزیک ‏پاپ ایران ‏ویگن دردریان


چهارم آبانماه 1382:ویگن در همدان بدنیا آمد .تحصیلات متوسطه را در سال ۱۳۳۰-  ۱۹۵۱ (میلادی) تمام کرد. او که شغل نقشه‌برداری داشت در ابتدا با خواندن در کافه‌ها محبوب دوستداران موسیقی مردم‌پسند پاپ شد.اجرای آهنگ در رادیو تهران او را به شهرت رساند. صدای گرم او که با نواختن گیتارش همراه می‌شد، با شعرهایی با مضمون‌های تازه و ملودی‌های نو چهره تازه‌ای در صحنه موسیقی ایران عرضه کرد.ویگن دردریان در روز یکشنبه 4 آبان 1382ش، در لس‌آنجلس، در ایالت کالیفرنیا و در سن 74 سالگی، بر اثر بیماری سرطان درگذشت و در گورستان ارمنیان گلندل دفن شد. بر مزار او ترانه آوازه خوان نقش بسته است.
« من همان آوازه خوان مردم پاکم هنوز
گرچه مشهور جهان خوانی مرا خاکم هنوز
قصه ها دارم از آن شب های شیرین شما
قصه ها از ظلمت روزهای غمگین شما
قصه صدها رفیق بی ریای میکده
گاه با هوش و گهی از پا فتاده می زده
این منم تنها رفیق آشنای هر زمان

هرکه بودم هر که هستم با تو هستم بی گمان
*****
#مرضيه #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران #سخت # وضعيت # معلمين# زنداني #زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش #تجمع #زندان # مصطفي كريم بيگي #ميلاد درويش #احضار #اوين #گيلان #ويگن #خواننده # موزيك #پاپ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر