۱۳۹۴ مهر ۲۰, دوشنبه

حقوق یک معلم بطور متوسط یک میلیون تومان،

خط فقر در آبان 94 برابر 3 میلیون و 585 هزار تومان

  
نوشته: حمید ترابی
محاسبات بر طبق جداول زیر نشان می دهد که حداقل هزینه یک خانواده چهار نفره ماهانه 3 میلیون و 585 هزار تومان در آبانماه 94 می باشد، این در حالی است که حقوق یک معلم بطور متوسط  یک میلیون تومان است.
محاسبات انجام شده بر طبق جدول زیر نشان می دهد که هزینه خوراکی یک خانوار 4 نفره در آبان ماه 94 برای 18 قلم کالای اساسی به نرخ های در سطح شهر حدود 981 هزار و  600 تومان می باشد.

به صورت کلی محاسبات صورت گرفته در 12 بخش از خوراکی ها، دخانیات، مسکن، کفش و پوشاک، اثاثیه، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات، امور فرهنگی و تفریحی، تحصیل، رستوران و هتل و کالاها و خدمات متفرقه صورت گرفت.
سهم خوراکی ها در سبد هزینه های خانوار کشور از جمله معلمان دارای 27.38 درصد، سهم مسکن 32.82 درصد، سهم بهداشت و درمان 6.98 درصد، حمل و نقل 9.87 درصد، خرید اثاثیه منزل 5.13 درصد و کفش و پوشاک نیز 4.94 درصد است. سهم مابقی اقلام به مراتب کمتر از ارقام ذکر شده است.
بهرحال این در حالی است که در سال 94  حداقل دستمز 714  هزار تومان (کمتر از پنجم این میزان) بوده است و حقوق متوسط یک معلم 1  میلیون تومان (کمتر از یک سه و نیمم این میزان) بوده است.

در جدول زیر سهم هر یک از اقلام مورد نیاز خانوارها در آبان ماه 94 ارائه شده است.
*****
تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #خرمشهر #لرستان #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران #سخت # وضعيت # معلمين# زنداني #زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش #تجمع #زندان #اوين #مالباختگان #سياسي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر