قطع نامه پایانی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی
فرهنگیان
به نام خداوند جان و خرد
امروز، ما فرهنگیان استانها همراه و هماهنگ با معلمان سراسر
کشور، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی گردهم آمدهایم تا به بیتوجیهای دولت و مجلس به خواستههای
فرهنگیان کشور و برخورد قهری قوه قضائیه با فعالان صنفی، با سکوت خود اعتراض کنیم.با
وجود پافشاری بخشی از بدنه آموزش و پرورش مبنی بر بزرگداشت روزجهانی معلم در دوشنبه
۱۳ مهر، تشکلهای صنفی فرهنگیان، تصمیم گرفتند به منظور نشان دادن حسن نیت خود و جلو
گیری از تعطیلی کلاسهای درس، این مناسبت را با سه روز تاخیر، در روز پنجشنبه ۱۶ مهر
برگزار نمایند.در میان مطالبات متعددگروهها، احزاب، جمعیتها و اصناف، خواستههای
عدالت خواهانه صنفی، مطالبهای بدیهی است که فلسفه حکومتها براساس آن بنا میشود. بیتوجهی به
تنظیم، اجرا و نظارت بر قوانینی که نظامی عادلانه بر حقوق و مزایای عموم کارکنان دولت
برقرار کند، توسط جامعه فرهنگیان کشور قابل اغماض و چشم پوشی نیست.قوای سه گانه کشور
هر کدام به شیوهای به حاکمیت این روند تبعیض آلود و ناعادلانه کمک کردهاند، پر واضح
است که این امر مسبوق به چندین دهه سابقه است و صرفا منحصر به این دولت نیست.دولت فعلی
که با شعارهایی نظیر تنش زدایی در روابط خارجی، مهار تورم، توجه به بخش آموزشی و بهداشت،
میدان دادن به تشکلهای مدنی، حذف نگاه امنیتی به اعتراضات و انتقادات و… به روی کار
آمد، در حوزههایی که مربوط به جامعه فرهنگیان بود عملا ً تغییری را رقم نزد. افزایش
ناچیز بودجه آموزش و پرورش، برقراری نگاه امنیتی به اعتراضات صنفی، ادامه روند محدود
کردن فعالیت تشکلها ی صنفی و فشار بر این فعلان، توسط نهادهای امنیتی وابسته به دولت
و تعامل معامله گونه تیم مدیریتی وزارت متبوع با نمایندگان مجلس چهرهای مطلوب از دولت
در بین فرهنگیان ترسیم نکرده است. در حالی که جامعه معلمان کشور پس از عبور از سالهای
سخت گذشته، به تدبیر این دولت امیدها بسته بودند.این دولت نقشه راه و برنامه مشخصی
برای برقراری عدالت در حقوق ومزایا و رفع تنگناهای فرهنگیان کشور ندارد. اجرای نظام
رتبه بندی که با تبلیغات گسترده دولت همراه بود، علاوه بر اینکه درصد مهمی از فرهنگیان
کشور را شامل نمیشود قابلیت رفع تبعیض در حقوق و مزایا بین سایر کارکنان دولت با فرهنگیان
را ندارد.انتظار جامعه فرهنگیان کشور از دولت این است که نظامی عادلانه برای حقوق و
مزایای کلیه کارکنان دولت طراحی و اجرا کند، سپس رتبه بندی به عنوان یک امتیاز برای
شغل معلمی در نظر گرفته شود تا ضمن جذب افراد توانمند به این شغل انگیزه مطالعه، تحقیق
و تلاش را در بین آموزگاران تقویت نماید.دولت یازدهم تا کنون دو لایحه بودجه به مجلس
ارائه داده است که در هر دوی آنها، بر خلاف وعدههای رئیس جمهور محترم، نشانهای از
توجه ویژه به بخش آموزش دیده نمیشود. دولت در سال ۹۴ با وجودی که در برخی وزارت خانهها،
بودجه افزایشی ۷۰ درصدی را رقم زد در حوزه آموزش و پرورش سیاست دولت قبل را ادامه داد،
به گونهای که رشد بودجهٔ آموزش و پرورش کمتر از نرخ رشد تورم شد.هم اینک دولت محترم در حال تدوین بودجه
کشور برای سال آینده است. همچنانکه حمایت گسترده جامعه میلیونی فرهنگیان کشور در روی
کار آمدن این دولت اثری تعیین کننده داشت، طبیعی است در صورت بیتوجهی به حقوق مادی
و معنوی ایشان، به ادامه این روند تبعیض آلود رای نخواهند داد.اغلب نمایندگان مجلس
در این دوره و دورههای قبل در برابر تبعیضهای ناروا که امروز نایب رئیس مجلس آن را
بیعدالتی شفاف در حقوق فرهنگیان میدانند، سکوت کردهاند.آنها بارها ضرب وشتم معلمانی
را دیدند که برای دادخواهی به مجلس روی آورده بودند، اما متاسفانه با سکوتشان، سیاستهای
تبعیض آمیز قوه مجریه و قوه قضائیه را تأیید کردند و به معلمان کشور پیام دادند که
در این خانه جایی برای شما نیست.تقریبا جایی در جهان نمیتوان یافت که افرادی را که
به مدنیترین شیوه ممکن اعتراض صنفی خود را اعلام میکنند، با برچسب اتهامات امنیتی
بازداشت کنند و زندانهای طویل المدت برای آنها صادر نمایند.رفتار قوه قضائیه با معلمان
کشور، نه تنها در جهان بیبدیل است بلکه هیچ جایگاهی نیز در آموزههای دینی ندارد.
جای بسی تاسف است که بدترین برخورد با معلمان، در کشور ی صورت میگیرد که ارزشمندترین
و فاخرترین توصیههای دینی در باب حفظ حرمت و جایگاه آنها بیان شده است.ظاهراً در
این آب و خاک، اعتراض و انتقاد به عملکردهای ناصواب، گناهی نابخشودنی است. گویا در
قوه قضائیه صدای مظلومیت فرهنگیان شنیده نمیشود، هر معلمی که بنابر وظیفهٔ ذاتی خود، از حقش دفاع کند، پاسخش را
با آرای قضایی و زندان دریافت میکند.قوهٔ قضائیه که باید دست ما را بگیرد و در برقراری عدالت یاریگر
ما باشد و گرد ستم از چهرهٔ فرهنگ و فرهنگی بزداید، دست رد بر سینه آنها میزند و در تکمیل عملکرد سایر قوا
و نهاد نظامی خاص، در گوشه سلولمان مینشاند تا سزای عدالت خواهی را در این مملکت به
همگان بنمایاند.
بر همین اساس و در جهت بهبود و اصلاح سیستم آموزشی کشور، اهم
خواستههای جامعه فرهنگیان به شرح ذیل اعلام میگردد:
۱_ حق تحصیل رایگان طبق اصل سی قانون اساسی و توقف خصوصی سازی مدارس
۲_ رفع تبعیضهای ناروا بین کارکنان آموزش و پرورش با سایر کارکنان دولت
۳_همترازی سطح حقوق بازنشستگان (بخصوص بازنشستگان سنوات قبل) با شاغلین
۴_ ارائه بیمه درمانی و تکمیلی در شأن جامعه فرهنگیان
۵_ رفع هرگونه تبعیض در اجرای دقیق و عملیاتی نظام هماهنگ پرداخت، ازجمله بند ۵ ماده
۶۸ قانون خدمات کشوری.
۶_ اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان و پرداخت سریع و کامل پاداش بازنشستگی
۷_ رفع کلیه قوانین تبعیض آمیز علیه همکاران فرهنگی زن مانند حق عائلهمندی
۸_ حذف فضای امنیتی از آموزش و پرورش کشور
۹_ پایان اعمال فشار علیه کانونهای صنفی فرهنگیان و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت
کانونهای صنفی معلمان و همکاری در جهت برگزاری هرچه سریعتر مجامع عمومی این تشکلها
۱۰_ آزادی هرچه سریعتر فعالان صنفی آقایان: بداقی، عبدی، باغانی،
هاشمی و بهشتی و توقف اجرای احکام صادر شده علیه ایشان-شورای هماهنگی تشکلهای صنفی
فرهنگیان
******
اعتصاب غذا # خشك #محمود بهشتي لنگرودي # سخنگوي #كانون
#صنفي # معلمين #اعتراض # اجرايي #ن حكم ناعادلانه # #ایران #تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #خرمشهر #لرستان #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران #سخت # وضعيت # معلمين# زنداني #زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر