۱۳۹۴ مهر ۲۲, چهارشنبه

#ايران - اعتراض 100مربي پيش دبستاني به عدم استخدام به عنوان معلمان حق التدريس

اعتراض 100مربي پيش دبستاني به عدم استخدام
به عنوان معلمان حق التدريس
 
حدود 100 مربی پیش دبستانی در اعتراض به عدم استخدام آنان به عنوان معلمان حق التدریس در مقابل استانداری گلستان خواستار حذف شرط رشته مرتبط در قانون استخدام شدند.
اعتراض مربیان به طرح الحاق دو تبصره ماده ۱۷ قانون اساسی که در تاریخ ۴ شهریورماه سال جاری به تایید شورای نگهبان رسیده است که براساس آن آموزش و پرورش موظف اند تمامی مربیان پیشدبستانی و نیروهای خرید خدمات را به عنوان حق التدریسی جذب کند، می باشد.
این اعتراض در پی اعلام اسامی حدود۳۹۰ نفر نیروی حق التدریسی درهفته گذشته بود، این درحالی است که عده کمی از این تعداد هستند که دارای سابقه زیاد و آن هم رشته های آموزش ابتدایی جذب شده اند.
یک مربی گلستانی در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست گفت: ما مربیانی هستیم که چند و چند سال با آموزش و پرورش با کمترین حقوق دریافتی کار کرده ایم آیا رواست با ۱۰ سال سابقه کاری تنها به دلیل مدرک غیر مرتبط از همکاری که حق ماست  محروم شویم.
وی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی عمر ازدست رفته ما باشند،گفت: آیا خود این مدیران مدرک مرتبط با رشته کاری خود در ابتدای تصدی مسئولیت داشته اند یا به خاطر خدمات ارزشمند و سابقه درخشان مسئول شده اند.
مربی معترض دیگری به ما ملحق می شود، ظاهرا به خاطر فشارهایی که در این چند ماه به او وارد شده مشکلات جسمی نیز پیدا کرده است، می گوید: همکاران با سابقه با مدارک لیسانس و بالاتر، آموزش دیده و متخصص اند و بهترین خدمات را به فرزندان همین مسئولین ارائه می کنند، اما امروز و زمان استخدام فقط به دلیل رشته غیر مرتبط که با آموزش های ضمن خدمت، آن هم با هزینه خودمان قابل رفع است ما را از گردونه رقابت حذف می کنند.
نماینده معترضان نیز نتیجه ساعت ها مذاکره با مسئولان استانداری را درگفتگو با خبرنگار کلاس بیست، اینگونه عنوان می کند: هرچند که استاندار از صحبت کردن با امتناع کردند اما با صحبت آقای سیفی یکی از مسئولان استانی، ایشان نامه ای را برای تعیین تکلیف این مربیان ستم دیده و البته تخلفات صورت گرفته آموزش و پرورش استان ارائه شده از سوی مربیان نیز به اداره کل آموزش و پرورش ارسال نمودند.
وی افزود: دیگر از آموزش و پرورش گلستان ناامید هستیم و می بینیم کمترین اهمیتی به مربیان ما نمی دهند و فقط با ادعای اینکه از قانون تخطی نمیکنیم  سعی در متقاعد کردن ما دارند هرچند که خود کارنامه چندان روشنی در استخدام حق التدریسی ها ندارند.
مربی گلستانی گفت: قانونی که در بیشتر استان ها به نفع مربیان با سابقه اجرا شده است اما در استان گلستان اجرا نمی شود.
نماینده مربیان معترض افزود: نماینده مربیان پیش دبستانی کشور امروزبا فانی جلسه داشتند و به ما اعلام کردند که چنانچه نامه ای مبنی بر استخدام مربیان ازسوی نماینده پیگیر این امور ارسال شود، قادر به استخدام مربیان خواهیم بود.
این مربی گلستانی ادامه داد: با تمام این وعده و وعید ها، امشب تمام مربیان پیش دبستانی ذی نفع به سمت تهران حرکت خواهیم کرد و فردا جلوی خانه ملت باردیگر خواستار اصلاح مصوبه نمایندگان و گرفتن حق قانونی خود می شویم و تا رسیدن به سرانجام آنجا را ترک نخواهیم کرد.
براساس این گزارش این تحصن از اوایل صبح امروز شنبه ۱۸ مهر ماه آغاز وتا پایان وقت اداری نهادهای دولتی ادامه داشت.
گفتنی است، این تحصن چهارمین تجمع مربیان گلستانی طی سه ماه اخیر است.

 *****
تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #خرمشهر #لرستان #نويسنده#مرضيه #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران #سخت # وضعيت # معلمين# زنداني #زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش #تجمع #زندان #اوين #مالباختگان #سياسي  #پيش دبستاني 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر