۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

#ايران - گزارش جلسه ی نمایندگان منتخب شورای صنفی فرهنگیان استان خراسان شمالی با وزیر آموزش و پرورش

گزارش جلسه ی نمایندگان منتخب شورای صنفی فرهنگیان استان خراسان شمالی
با وزیر آموزش و پرورش


سایت حقوق معلم و کارگر
(قابل ذکر است که فقط سخنان آقای محمود صفدری در این گزارش آمده است )
تهیه و تنظیم گزارش: محمود صفدری؛دبیر شاغل در آموزش و پرورش بجنورد و فعال صنفی و مدنی خراسان شمالی
جلسه مشترک در صبح روز جمعه  بیست و چهارم مهر ساعت ۷:۳۰ در اتاق معاونت محترم پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان آغاز گردید و مسائل در چهار حوزه بشرح زیر مطرح گردید:
۱- مشکلات فیزیکی و چالش های آموزشی و پرورشی و راهکارها
۲- وضعیت معلمان زندانی و گلایه از فضای امنیتی حاکم بر آموزش و پرورش با رویکرد تشکل های صنفی
۳-مشکلات معیشتی و منزلتی کارکنان و بازنشستگان
۴-پراکندگی و عدم توازن بودجه در آموزش و پرورش
ابتدا جناب آقای محمدرضا رمضان زاده مسئول محترم شورا،ضمن خوشامدگویی به وزیر محترم آموزش و پرورش و هیئت همراه، گزارش مختصری در مورد وضعیت نیروی انسانی،عدم مدیریت درست بر توزیع متوازن نیروها،تحمیل ساعات موظف تا سقف ۲۰ ساعت به مدیران و معاونان مدارس، ضعف نیازسنجی نیروها و نامناسب بودن استخدام ها از نظر کمی و کیفی،مشکلات فضاهای آموزشی و استاندارد نبودن و به روز نبودن تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و ایمن نبودن و فرسوده بودن برخی ساختمان های مدارس و کلاس ها، بویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها ، انتقاد از وضعیت بهداشت بعضی از مدارس و روند خصوصی سازی آموزشگاهها که منجر به ایجاد و افزایش شکاف طبقاتی در جامعه میگردد،ارائه نمودند.
سپس در ادامه ضمن گلایه از عدم تحقق شعار وزیر محترم مبنی بر “جایگزینی امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی” خواستار حمایت دولت از تشکل های صنفی فرهنگیان شده و از وزیر محترم خواستند تا ضمن بررسی موانع موجود بر سر راه مجوز برگزاری انتخابات قانونمند مجامع عمومی تشکل ها،از ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش در جهت تعامل با وزارت کشور و رفع مشکلات اداری این تشکل ها، مساعدت فرمایند. ایشان در ادامه با مخاطب قراردادن وزیر محترم بعنوان متولی خانواده ی بزرگ فرهنگیان، و یادآوری مسئولیت ایشان در قبال سرنوشت و امنیت تمامی معلمان، با نام بردن از معلمان زندانی صنفی،آقایان بداقی،باغانی، هاشمی،عبدی و بهشتی و سایر کنشگران صنفی، درخواست نمودند تا وزیر محترم با همه ی توان پیگیر آزادی این عزیزان و دیگر عزیزانی که به دلیل احکام زندان، محکوم به اخراج شده اند و بازگشت آنها به مدرسه و کانون خانواده گردند.رمضان زاده در ادامه،خواستار تعامل بیشتر دولت و وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد فضای تعامل سازنده، و به رسمیت شناختن اعتراضات آرام مدنی فرهنگیان، در چارچوب قانون اساسی شد.در ادامه سرکار خانم عوض زاده،به نمایندگی از بانوان فرهنگی استان، با اشاره به بی انضباطی بودجه در حوزه ی آموزش و پرورش در طول عمر دولت های گذشته،ناخرسندی خود از نگاه مصرفی به آموزش و پرورش را اعلام، و خواستار افزایش بودجه در سال ۹۵ شدند.ایشان سپس به تراکم نیروهای ستادی در ادارات کل و مناطق آموزش و پرورش اشاره نموده و نارضایتی خود را از توزیع بودجه در نهادهای فرعی و بعضأ غیر مرتبط با آموزش و پرورش،نظیر بسیج، ستاد اقامه نماز و ….اعلام کردند و خواستار تجمیع این بودجه ها در بطن و متن آموزش و پرورش شدند.در ادامه آقای محمود صفدری،دیگر عضو این شورا، ضمن تشکر از اقدامات مثبت وزارتخانه، خواهان رفع سریع مشکلات بویژه بازنشستگان عزیز شدند و در مورد گزارشات رسانه ای ناقص وزیر محترم، پیرامون طرح رتبه بندی و مصاحبه ی جناب بطحایی مبنی بر کاهش بودجه ی آموزش و پرورش در سال آینده، که باعث موج انتقاد و نگرانی در بین فرهنگیان شده است،سوالاتی را مطرح کردند.در ادامه جناب آقای علی فروتن که به نمایندگی از فرهنگیان شهرستان شیروان در جلسه حاضر بودند عنوان کردند: با توجه به بیانات اخیر رهبر عزیز در مورد جنگ نرم از آقای فانی میخواهم تا به گوش مسئولین برسانند که اگر میخواهند درجنگ نرم بازنده نباشند باید به سرداران جنگ نرم که همانا معلمان جامعه هستند توجه ویژه نمایند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و هرچه سریعتر معلمان بازداشت شده را آزاد نمایند و هشدار دادند که با این بودجه ضعیف آموزش وپرورش در جنگ نرم ما برنده نخواهیم شد.سپس یک راهکار برای برون رفت از وضعیت اسفناک آموزش وپرورش ارائه نمودند که باید سایه فضای سیاسی وامنیتی را از آموزش وپرورش برداشت ،مثلا در اولین گام مدیران شهرستانها باید با رای معلمان انتخاب شوند.سومین مطلبی که به آن اشاره نمودند، توجه ویژه به فضای ورزشی در احداث مدارس است زیرا سرانه ی فضای ورزشی،بسیار اندک است.و سرانجام آخرین مطلب ایشان، توجه به روستاهای محروم و دور افتاده بود که از وجود ساختمان مدرسه محرومند به طور مثال به روستای “”نظرعلی”” شیروان اشاره نمودند که فاقد مدرسه بوده و مدرسه استیجاری در کنار قبرستان، واقع می باشد

 *******
تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #خرمشهر #لرستان #نويسنده#مرضيه #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران #سخت # وضعيت # معلمين# زنداني #زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش #تجمع #زندان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر