۱۳۹۴ آبان ۱۹, سه‌شنبه

ايران -بازداشت ده ها آذری در شهر آذربایجان ایران



بازداشت ده ها آذری در شهر آذربایجان ایران 
تظاهرات مسالمت‌آمیز تُرک‌های آذری در استان‌های شمال غرب ایران به ضرب و شتم و بازداشت ده‌ها نفر منجر گردید.
از روز گذشته که تجمعات شهروندان آذری‌ در برخی شهرها آغاز گردیده، بسیاری از معترضان از سوی مأموران لباس شخصی و گارد ویژه بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.یکی از وب‌سایت‌های آذربایجان از بازداشت حداقل ٥٠ شهروند آذری خبر داده است. آمار بازداشت‌ها در شهرهای مشکین‌شهر ٣ نفر، اردبیل بیش از ١٠ نفر، پارس‌آباد مغان نزدیک به ٢٠ نفر و در ارومیه ١٤ نفر بوده است.
این شهروندان از سوی مأموران امنیتی بازداشت شده‌اند.در تظاهرات تبریز، نیروهای ویژه انتظامی از گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند و شماری از معترضان را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.تظاهرات تُرک‌های آذری درپی آیتمی نمایشی در شبکه دوم صدا و سیما است که در آن به تُرک‌ها در یک برنامه‌ی طنز تلویزیونی اهانت شده بود.در سال‌های اخیر صدا و سیمای حکومت اسلامی ایران بارها در خصوص گروههای اتنیکی مختلف ایران دست به اعمالی زده که خشم و اعتراض‌ کُردها، تُرک‌ها، بلوچ‌ها، اعراب و ... را در پی داشته است.
اعتراضات سال‌های ٨٥ و ٩٢ تُرک‌ها و لُرها از گسترده‌ترین آنان بوده است.
******
#اعتراضات #تظاهرات # دستگيري #اردبيل #اروميه #تبريز #رباط كريم #اصفهان #شيراز #تهران # زندان #گوهر دشت كرج#رسول بداقي#مدرسه#حقوق #کارمندان #آموزش و پرورش #تجمع #زندان   #احضار #اوين #گيلان #مجلس #تهران #بازنشستگان #معلمان #اعتراض #فرهنگيان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر