۱۳۹۴ آبان ۱۳, چهارشنبه

#ايران - اعتراض جمعی از فرهنگیان شاغل کُردستان نسبت به بازداشت یک فعال صنفی و مدنی کُردرامين مازندراني درنامه اي خطاب به روحاني

اعتراض جمعی از فرهنگیان شاغل کُردستان نسبت به بازداشت یک فعال صنفی و مدنی کُردرامين مازندراني درنامه اي خطاب به روحاني


خطاب به روحانی: با آزادی رامین زندنیا، فرهنگیان را از نگرانی برهانید
پس از گذشت نزدیک به ٢٠ روز از بازداشت رامین زندنیا و همسرش، نامه‌ای به امضای برخی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته‌ی آموزش و پرورش رسیده که در آن از رئیس قوه‌ی مجریه می‌خواهند این فعال صنفی معلمان کُردستان هرچه زودتر آزاد شود.
در این نامه به ابهام در سرنوشت رامین زندنیا و پروین محمدی اشاره گردیده و اقدام به بازداشت آنها "عملی فراقانونی" قلمداد شده است. ، برخی از امضاء‌کنندگان نامه که از شهرهای مختلف کُردستان هستند، نگران وضعیت خویش در فردای انتشار نامه‌ی آنان به دکتر حسن روحانی می‌باشند.
 اين نامه تا کنون نامه به امضای حدود ١٤ معلم رسیده و جمع‌آوری امضای حمایت در دیگر شهرهای کُردستان ادامه دارد.
فرهنگیان کُردستان با یادآوری این نکته که "حضرتعالی مجری قانون اساسی می‌باشید"، اعلام می‌کنند که آزادی این زوج؛ "رهایی خانواده‌ی بزرگ فرهنگیان ایران‌زمین از نگرانی است."
رامین زندنیا از اعضای فعال انجمن صنفی معلمان کُردستان است که روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه به همراه همسرش پروین محمدی از سوی نیروهای امنیتی شهرستان سقز بازداشت گردید.
وی از فعالین مدنی کُردستان می‌باشد که همواره از حقوق معیشتی و صنفی فرهنگیان دفاع کرده است.
آقای زندنیا پیشتر و در اواخر تیرماه ٩١بە همراه ٨ عضو دیگر هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی معلمان استان کُردستان به شعبه‌ی پنجم بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شده بودند.
سال قبل از آن، وزارت اطلاعات از این انجمن خواست که بیانیه‌ی صادره جهت گرامیداشت مراسم ۱۹ اردیبهشت ماه ، سالروز اعدام فرزاد کمانگر و ۴ زندانی سیاسی دیگر را لغو نمایند.

 ****
#اعتراض #جمعی # فرهنگیان #شاغل #کُردستان # بازداشت # فعال صنفی# مدنی كردرامين مازندراني # روحاني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر