۱۳۹۴ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

ایران -صدای یک معلم -آقای وزیر دل خوش سیری چند؟ جناب وزیر ظاهرا نفسشان ازجای گرم در می آید وباشرایط آموزش و پرورش بیگانه اند


صدای یک معلم -آقای وزیر دل خوش سیری چند؟
جناب وزیر ظاهرا نفسشان ازجای گرم در می آید وباشرایط آموزش و پرورش بیگانه اند


اقای وزیر! دل خوش سیری چند؟!
چندی پیش وزیر کاردان و خلاق آموزش و پرورش، در خبری که بیشتر شبیه "با مزه ترین لطیفه سال" بود، از طریق خبر سراسری 20:30 اعلام کردند که "از این پس معلمان باید گواهی نامه معلمی دریافت کنند و در غیر اینصورت مجاز به تدریس نخواهند بود."
ایشان داشتن گواهی نامه معلمی را منوط به سلامت کامل جسمانی، خوش چهره، خوش اندام و خوش لباس بودن معلم و قبولی در آزمون علمی که هر 5 سال یکبار برگزار می گردد؛ دانسته اند.
جناب وزیر ظاهرا نفسشان از جای گرم در می آید و با فضا و شرایط آموزش و پرورش کشور کاملا بیگانه هستند!
ایشان در حالی "ضعف" معلمان را تنها دلیل افت تحصیلی دانش آموزان در سال های اخیر می دانند که انگار از سیاست ها و تصمیم گیری های غلط آموزش و پرورش در این سال ها کاملا بی اطلاع هستند. ظاهرا همه مشکلات به ناتوانی های علمی و بدنی و بدریخت و بد لباس بودن معلمان ختم می شود!
تغییرات بدون مطالعه و غیر اصولی کتاب های درسی، مشکلات معیشتی معلمان و بی انگیزگی آنان، تغییرات ناگهانی و بدون زیر ساخت نظام آموزشی، کمبود بودجه و امکانات آموزشی، بی انگیزگی دانش آموزان و هزاران هزار مشکل دیگر که شمارش آن ها در این مجال ممکن نیست، هیچ تاثیری بر روی مشکلات و ضعف آموزشی نداشته اند که جناب وزیر اندک احترام باقی مانده معلمان، نزد دانش آموزان و سایر اقشار جامعه را با نسبت دادن صفت "ضعیف" به آن ها در رسانه ملی، از بین برده اند.
جناب آقای وزیر که دم از خوش چهره و خوش لباس بودن معلمان می زنید، ظاهرا خبر ندارید که هسته گزینش آموزش و پرورش، معلمان    جوان و با انگیزه را به بهانه خوب لباس پوشیدن و به اندازه کافی "ژولیده" نبودن، بار ها و بار ها احضار و تهدید می کند!
آقای وزیر محترم که توقع خوش اندام و خوش چهره بودن از معلمان دارند، ظاهرا اطلاع ندارند که هنوز بسیاری از معلمان در همین شهر تهران حقوق کمتر از یک میلیون تومان دارند و مجبورند دو یا سه شیفت کار کنند تا فقط شکم خود و خانواده شان را سیر کنند؛ چه برسد به توجه به ظاهر یا ورزش کردن برای خوش هیکل ماندن!!!!
جناب وزیر که سطح علمی معلمان را به چالش می کشند ظاهرا خبر ندارند که طبق بخشنامه آموزش و پرورش، معلمان تنها یک بار می توانند در زمان خدمت، مدرک تحصیلی ارائه بدهند و کوچکترین انگیزه ای برای ادامه تحصیل و افزایش سطح علمی معلمان باقی نمانده است!
ایشان نمی دانند که در چند سال اخیر به دلیل کمبود آموزگار حتی تعداد زیادی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس، علیرغم میل باطنی خودشان، مجبور به تدریس در مقطع حساس و مهم ابتدایی شده اند!!! حالا تعداد فراوان دبیران قراردادی دبیرستان ها که به بهانه و وعده رسمی شدن به دور ترین نقاط شهر تبعید شدند تا در مقطع ابتدایی تدریس کنند جای خود را دارند!!
آقای وزیر ظاهرا خبر ندارند که مدت هاست کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان به بهانه کمبود بودجه به ندرت برگزار می شود و حتی در صورت برگزار شدن، کوچکترین تاثیری در افزایش سطح علمی معلمان ندارند و تنها برای رفع تکلیف و پر شدن ساعات موظف ضمن خدمت با پایین ترین سطح کیفی برگزار می شوند.
جالب است که آقای وزیر تنها مدرک "دانشگاه فرهنگیان" را معتبر دانسته اند و ظاهرا اطلاع ندارند که سطح کیفی و علمی این دانشگاه هرگز با دانشگاه های معتبر کشور مانند تهران، بهشتی، شریف و ... قابل قیاس نیست و ضعیف ترین دانش آموزان کنکوری هم حاضر نیستند نام این دانشگاه را حتی در آخرین انتخاب های فرم انتخاب رشته خود وارد کنند و معلم شوند!!!
این همه بی خبری تا کی جناب وزیر؟! چرا انقدر فرافکنی؟! بهتر نیست به جای گشتن به دنبال مقصر و چسبیدن به فرعیات ( که البته در شرایط ایده آل بسیار مناسب هستند) ، به فکر افزایش انگیزه معلمان و برطرف ساختن مشکلات معیشتی آنان باشید تا حداقل بخش کوچکی از دریای مشکلات و کاستی های آموزش و پرورش را برطرف کنید؟!!

 ******
خبرهاى ما را مى توانيد در كانال #‏تلگرام نيز دنبال كنيد 
آدرس كانال تلگرام : http://telegram.me/CampaignActivistsTeachers
@SamanehSaberi        آي دي تلگرام :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر