۱۳۹۴ شهریور ۳۰, دوشنبه

#ايران -محمد رضا نیک نژادکیست ؟او از قانون مدارترین فعالین صنفی و منتقدی منصف ومتعهد و کنشگری توانمند بوده است


محمد رضا نیک نژادکیست ؟



زادروز :17اردیبهشت 1349
زادگاه: بروجرد
نام پدر: حسن
محمد رضا، آخرین و پنجمین پسر خانواده است.  وی هرگز خواهری نداشته است.  پدرش با کار در یک مغازه  خرج  خانواده را تامین می کرد و اکنون چند سالی است دوران بازنشستگی را سپری می کند.
محمد رضا تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در بروجرد گذراند. وی دانش آموزی کوشا و باهوش بود که با پایان تحصیلات متوسطه در سال 70 تحصیلات تکمیلی خود را در رشته ی کارشناسی فیزیک دانشگاه بوعلی همدان ادامه داد. بعداز فراغت ازتحصیل، جذب آموزش و پرورش شد و در دبیرستانهای اشترینان بروجرود به تدریس فیزیک مشغول گردید.
در شهریور 1374 با زیبا عزیزی که او نیز کارشناس علوم تربیتی است، ازدواج کرد .
حاصل این ازدواج دو پسرش نیما متولد 77 و نیکان در 87 است. سال 81 به تهران منتقل شد و از این سال در دبیرستانهای پایتخت به تدریس درس فیزیک مشغول گشت.
نیک نژاد جوان در همان اوایل دهه ی 80 وارد عرصه ی فعالیت های صنفی و مدنی شد و بعنوان یک کنشگر توانمند و نویسنده ای فکور در میان جامعه  فرهنگیان مطرح شد. طی  سال های گذشته، او بالغ بر صدها مقاله و یادداشت و ترجمه در نقد وتحلیل آموزش و پرورش در روزنامه ها و نشریات کشور منتشر کرده است. اواخر دهه ی 80 و اوایل دهه ی 90، بعنوان عضوی از هیت مدیره  کانون صنفی معلمان تهران، فعالیت های صنفی خود را گسترش داد
وی همواره یکی از قانون مدارترین فعالین صنفی و منتقدی منصف ومتعهد و کنشگری توانمند بوده است که در مرداد ماه سال جاری، در غیاب همراه دیرینش اسماعیل عبدی، از طرف هیت مدیره به وی پیشنهاد دبیر کلی  داده شد که البته او هرگز نپذیرفت.
وی در نهم شهریور ماه سال جاری از سوی نهاد های امنیتی همراه با همشهری و یار دیرینه اش مهدی بهلولی بازداشت گردید  و اکنون بعد از گذشت بیست روز، کماکان در بازداشت به سر می برد.
نیک نژاد از جمله محبوب ترین ها در میان فرهنگیان است. تواضع و سعه ی صدر این کنشگر خوشنام زبانزد خاص و عام است و بازداشت وی جامعه  فرهنگیان را بسیار متاثر کرده است و همگان را در بهت و حیرت فرو برده است. نیما این روزها در اوج جوانی است و نیکان دو روز دیگر اولین روز مدرسه اش را تجربه خواهد کرد وبی شک بیش از همه همراه مادرشان بی صبرانه منتظر بازگشت این پدر دلسوز و مهربان هستند
محمد رضا نیک نژاد
****
#ایران #تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #
خرمشهر #لرستان #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر