۱۳۹۴ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

#ايران -حمایت و پشتیبانی کمپین فعالین مدنی – فرهنگیان از بیانیه شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان برای تحقق مطالبات معلمین ایران

حمایت و پشتیبانی کمپین فعالین مدنی – فرهنگیان
 بیانیه
شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان برای تحقق مطالبات معلمین ایران


سال تحصیلی جدید و گشایش مراکز تحصیلی، در حالی آغاز می شود که جامعه فرهنگیان ایران به هیچیک از خواسته‌های صنفی خود دست نیافته و همچنان با مشکلات صنفی و معیشتی دست و پنجه نرم می کند. اعتراضات صنفی فرهنگیان کشور که از اسفند ماه سال 1393 با هدف بهبود بخشیدن به شرایط شغلی و رفع تبعیض و افزایش حقوق معلمین آغاز شد؛ در سال جدید در دولت ”اميد و تدبير“ با موج دستگيري فرهنگيان و فعالان كانون صنفي معلمين روبرو گشت. در شرایط کنونی آقایان رسول بداقی؛ علی اکبر باغانی؛ حمیدرضا هاشمی؛ محمدرضا نیک نژاد؛ اسماعیل عبدی؛ محمود بهشتی لنگرودی و آقای مهدی بهلولی نویسنده و عضو مستقل کانون صنفی معلمان در زندان هستند.
 رسول بداقی؛ بعد از تحمل 6سال محکومیت بدون وقفه در زندان، با اتهامات ساختگی مجددا به سه سال حبس محکوم شد.
در چنین شرایطی است که منصور کیهانی معلم بازنشسته بر اثر فشارهای ناشی از مشکلات زندگی دست به آتش سوزی زد و جان باخت.
کمپین فعالین مدنی - فرهنگیان حمایت و پشتیبانی خود را از خواسته هاي قید شده در بیانیه‌ی شورای مرکزی تشکل‌های صنفی فرهنگیان اعلام می دارد و از خانواده دانش آموزان میخواهد که از خواسته های این معلمانی که تنها هدف و وظیفه زندگی خویش را آموزش و پرورش فکری فرزندان این میهن قرار داده اند؛ به هر شکل ممکن حمایت کنند.
خواسته هایی که فرهنگیان ایران خواستار آن هستند:
1.آزادی هر چه سریعتر معلمین زندانی آقایان بداقی، عبدی، بهشتی، باغانی، نیک نژاد، بهلولی و هاشمی که تنها گناهشان نمایندگی معلمان در مطالبه ی خواسته های برحق و قانونیِ صنفی است.
2.پاسخ به مشکلات صنفی معلمان از جمله رفع تبعیض های ناعادلانه میان حقوق و مزایای معلمان شاغل و بازنشستگان فراموش شده با حوزه ی ستادی و سایر ادارات دولتی  از سوي نهادهاي مسئول دولتي.
3.تامین عدالت آموزشی و امکانات روزآمد برای دانش آموزان سراسر کشور و پایان دادن به خصوصی سازی مراکز آموزشی.
4.پرهیز از احضار و تهدیدهای غیرقانونی و سریالی معلمان و اجتناب از امنيتي کردن فضای کار و فعالیت ایشان توسط نهادهای امنیتی دولتی و فرادولتي.
5. به رسمیت شناختن حق داشتن تشکل برای معلمان و پایان دادن به اعمال فشار بر کانون های صنفی.
همراه فرهنگیان ایران اعلام می کنیم که اعمال فشار، تهدید، بازداشت و حبس های دنباله دارِ اخیر، منجر به عدم پیگیري خواسته های عدالت خواهانه توسط معلمان کشور نخواهد گردید. تبعیض های نهادینه شده و ناروا بایستی برچیده شوند و دولت بایستی به خواسته فرهنگیان پاسخ روشن و شفاف بدهد.

کمپین فعالین مدنی - فرهنگیان
31شهریور 1394

 ×××××
#ایران #تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #
خرمشهر #لرستان #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #مشهد #همدان #تبریز #مشهد #تايباد# پيش دبستاني #مازندران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر