۱۳۹۴ مرداد ۸, پنجشنبه

#ایران - معلمي که راننده و مستخدم مدرسه است مدرسه اي با ۱۸ دانش آموز


#ایران - معلمي که راننده و مستخدم مدرسه است
مدرسه اي با ۱۸ دانش آموز


چه کسی باید جواب بدهد :
مراد الهياري شرح حال خود را چنین می گوید ، من متولد سال 1358هستم ،۱۴ سال است که در روستاهاي مختلف مشغول تدريسم.هنگامی که استخدام آموزش و پرورش شدم روستای محل زندگیم معلم نداشت ، باتمام علاقه قبول کردم که معلم روستای خودمان ”سرکمربندی ” بشوم
در حالي که مي توانستم به مدارس شهرهاي بزرگتر هم بروم و درس بدهم، اما زندگي آرام روستايي را به زندگي پر از دغدغه و شلوغ شهر ترجيح دادم و ۶ سال در روستاي محل زندگيم تدريس کردم اما به دليل کمبود دانش آموز در روستا، مدرسه تعطيل شد.
مراد الهیاری میگویددلسرد نشدم تصميم گرفتم ازروستاهاي اطراف دانش آموزان را در يک کلاس گردهم آوردم و در حال حاضر به دانش آموزان چند پايه در مدرسه اي در روستاي «بياتان سوخته» از توابع شازند در استان مرکزي درس مي دهم . من دانش آموزان را از ۴ روستاي سرکمري، قمارخان، گونشان و بياتان سوخته جمع مي کنم و به مدرسه اي که در روستاي بياتان سوخته وجود دارد مي برم و درس مي دهم. با ماشين شخصي خودم دانش آموزان را از روستاهاي مختلف به مدرسه روستاي بياتان سوخته مي برم تا مبادا کسي به دليل نبود مدرسه از درس خواندن باز ماند و هيچ حق الزحمه اي هم براي اياب و ذهاب دانش آموزان از آموزش وپرورش دريافت نمي کنم.
الهياري بيان کرد: خانواده هاي دانش آموزان دوست دارند مدرسه اي در روستاي خودشان احداث شود اما به دليل اينکه تعداد دانش آموزان در هر روستا خيلي کم است مدرسه اي هم احداث نمي شود لذا دانش آموزان مجبورند به روستاي بياتان سوخته بيايند.
اوگفت کلاسي که در آن تدريس مي کنم چند پايه است و دانش آموزاني از پايه اول تا ششم وجود دارند و پيش دبستاني هم در کلاس داريم.
اوهمچنین گفت  مدرسه ها در مناطق روستايي امکانات زيادي ندارند. بطوريکه مدرسه ما آزمايشگاه و کتابخانه و وسايل ورزشي ندارد و دانش آموزان مسايل مربوط به آزمايشگاه را عملي فرا نمي گيرند.
وي ادامه داد: من در مدرسه آموزگار، معاون و خدمت گذار هستم و تنها خودم با ۱۸ دانش آموز در مدرسه هستيم و آن را اداره مي کنيم و مدير مدرسه که در مجتمع آموزشگاهي هستند و مديريت چند مدرسه را بر عهده دارند تنها از مدارس بازديد مي کنند.
الهیارمرادی گفت: بسياري از دانش آموزان وضعيت مالي خوبي ندارند آموزش و پرورش بايد سبد تغذيه براي آنان ارسال کند. در سال هاي قبل سيب به دانش آموزان مي دادند اما چند سالي است از سبد تغذيه هم خبري نيست بايد به وضعيت تغذيه دانش آموزان رسيدگي شود.
من درخواست دارم حقوق معلمان هم همانند کارمندان ساير دستگاه ها شود چرا که حقوق فرهنگيان با شرايط اقتصادي امروز راضي کننده نيست.


#ایران #تهران #مازندران #گلستان #اردبیل #ارومیه #کرمانشاه #خرمشهر #لرستان #قم #یزد #مشهد #البرز #همدان #كرمان #دانش آموزان #حقوق #مجتمع #آموزشگاه #مدارس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر